zondag 29 december 2013

Nieuwe voornemens 2014

Voornemens... Tja, is het nu niet een beetje overdreven? Toch blijf ik ze maken. Ook al vertel ik ze niet altijd, in mijn hoofd heb ik altijd wel een paar dingen die anders kunnen.

1. Meer bewegen


Een paar jaar geleden kreeg ik de ziekte van pfeiffer en heb er inmiddels gelukkig helemaal geen last meer van. Ik ben wel gestopt met sporten en nooit meer opnieuw begonnen. Het is niet alleen gezond, maar ook leuk en motiverend! Ik begon met ballet. Als klein meisje vond ik het leuk om te sporten. Dansen was echt mijn passie. Toen ik een jonge tiener werd begon ik met streetdance en hiphop. Ook vond ik dit erg gaaf. Tot twee jaar geleden heb ik ongeveer twee jaar lang kunst geschaatst. Ik ben toen gestopt vanwege de afstand, net als met paardrijden. Een half uur fietsen is geen probleem, maar wel in het donker. En om nou eerst de auto te pakken en daarna te sporten... Nu heb ik het afgelopen jaar wel af en toe gefitnesst, maar dat vind ik niet echt een sport. Ik kan daar ook weinig plezier in hebben! Dus mijn doel dit jaar: een nieuwe sport zoeken!

2. Letten op wat ik eet



Ik heb een gezond gewicht, ik kom eigenlijk nooit aan als ik ongezond eet. Dit is gevaarlijk, want omdat ik niet aankom als ik ongezond eet blijf ik het ook voortzetten. Dit jaar zou ik graag meer willen letten op wat ik eet. Geen regels of zo hoor, maar gewoon bewust kijken naar wat je eet!

3. Vaker vriendinnen opzoeken


Ik vind het altijd ontzettend gezellig als ik met vriendinnen ben. Vaak zit ik toch weer thuis of bij mijn vriend op de bank tv te kijken. (waar ik ook erg van kan genieten hoor!) Elke keer nadat ik bij vriendinnen ben geweest voel ik me altijd heel blij. Het is altijd onwijs gezellig en heel veel lachen!

4. Mijn make-up er af halen voor dat ik ga slapen

Ik weet het, het is ernstig. Toch lig ik vaker in bed met mijn make-up er nog op dan dat ik het er netje heb afgepoetst. Waarom? Nou, wanneer ik een filmpje kijk val ik negen van de tien keer in slaap.. En ja, opstaan als je wakker wordt om nog je make-up er af te halen? Ik krijg dat niet voor elkaar!

5. Beter op mijn uitgaven letten.


En daarmee bedoel ik dat ik me niet altijd afvraag of ik dit nou echt nodig heb wat ik nu in mijn handen heb, klaar om af te rekenen. Bij beauty is het niet zo dat we speciaal die ene lippenstift kopen omdat we het nodig hebben! Maar he, we worden er wel blij van, elke keer wanneer we deze veel te dure lippenstift dragen zijn we even een prinsesje. Je weet het wel.. niet per see nodig dus! Maar dat kan ik me nog wel vergeven. Echter vind ik het onwijs zonde om eten te kopen van mijn verdiende centen. Bijna elke dag haal ik wel een keer ontbijt, of lunch, of dat ene lekkere tussendoortje. Vooral als ik op pad ben!

Dit is mijn lijstje tot nu toe. Grote maar ook kleine veranderingen die ik graag zou willen maken staan op deze lijst. Ik kan er nog wel 100 bedenken, maar het moet wel redelijk blijven! Maak dus geen mega lijst met wensen en voorwaarden, regels en voornemens. Maak het jezelf niet te moeilijk!

Succes! En wat zijn jou nieuwe voornemens?
Liefs,
Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten