maandag 30 december 2013

Make-up trends voor 2014

Elk jaar ben ik weer benieuwd wat voor collecties er worden uitgebracht. Met kerst is het allemaal nog best wat voorspelbaar. Veel glitter, rode lippen, smokey eyes.. noem het maar op! Maar daar na vind ik het altijd lastig. De glitter neemt wat terug, de lippen worden weer nude. Dit is wat ik vond over de nieuwe trends voor 2014!

1. nude skin


Een nadruk op de egale huid en een gezonde teint. Persoonlijk vind ik dit wel een trend die er altijd wel in blijft. Iedereen wilt altijd een mooie egale huid, toch? Dit keer ligt de nadruk op een rustige uitstraling. Niet te veel poespas, niet te veel producten en lekker natuurlijk. Ik kan me daar wel in vinden! Dit jaar hebben we veel gezien hoe je je mooiste - ik heb geen make up op - gezicht kon maken. Vaak met veel producten, wat je dan uiteindelijk niet moest laten blijken. Het verschil met dit jaar? Zo min mogelijk producten!

2. Nadruk op of de ogen, of de lippen

Het is al wel een regeltje 'smokey eyes OF rode lippen'. Maar dit jaar zag ik het nog vaak genoeg voorbij komen dat ik knallende oogschaduw zag, gecombineerd met een knallende lipkleur! Ik vind het persoonlijk mooi, mits het wel goed in balans is. Komend jaar gaan we dus meer nadruk zien op de lippen..

Of de ogen..


3. oranje lippen
Ik heb nauwelijks oranje lippenstiften. Ik vind het lastig te combineren en vaak te warm voor mijn huid. Alhoewel ik toch wat meer zou moeten experimenteren! De foto hier boven met de knallende oranje lippen vind ik onwijs mooi!

4. Shapen, shapen, shapen


Hoe kan het ook anders dan Kim Kardashian te vermelden! Ze zou genomineerd moeten worden als heldin van het shapen.. haha! Het werd een obsessie, nu hoort het gewoon zo! Shapen was een jaar geleden meer nog voor feestjes. Vandaag de dag hoort het bij de routine. Maar.. dan wel met zo min mogelijk producten!

5. Hello wenkbrauw!


Wenkbrauwen blijven een obsessie. Vijf jaar geleden moesten ze zo dun mogelijk, nu mag je blij zijn met die bosjes die je elke dag zou moeten snoeien! Dit jaar viel me op dat rechte wenkbrauwen meer worden gewaardeerd. Zelf vind ik het recht met een kleine boog het mooist! Donker aan het uiteinde, lichter aan de binnenkant. Maar wel zo natuurlijk mogelijk hoor!

Welk trend vind jij het leukst?

Liefs,
Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten